Titulo

26 27 28 29 30

Descarregar en format d'iCal
Pic Serrera
Contacte Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

PicSerrera Petit

La situació d'aquest cim és inmillorable. Just al nord d'Andorra, a la carena divisòria amb l'Arieja. Per la seva vessant andorrana domina les valls de Ransol i de Sorteny, a més d'altres muntanyes com el Pic de l'Estanyó o les més llunyanes com la Coma Pedrosa, Tristaina o Pic d'Envalira. En canvi, per la seva vessant francesa domina la vall de Quiolèrs els solitaris pics de l'Arieja amb el Thoumasset o la Coma de Seignac. A més d'altres cims emblemàtics com el Carlit, la Coma d'Or o la Pica d'Estats.

Les vies d'accés més comunes a aquest cim són des de la vessant andorrana. La primera més llarga, recórre la Vall de Sorteny, la segona molt més curta i directa, puja per la Vall de Ransol. En canvi, si es vol assolir aquest cim per la vessant nord, cal pujar per la llarga i solitària Vall de Quiolèrs, convertint aquesta ascensió en una llarga travessa. En aquest cas es descriu l'ascensió més curta de les tres comentades. Resseguint la Vall de Ransol fins als estanys de Ransol i l'estany de la Mina.

Accés

Des d'Andorra la Vella es puja per la carretera CG-2 direcció a França. Poc abans d'arribar a el Tarter cal continuar per la CS-260 fins al petit nucli de Ransol. La carretera entra al poble i, just a dins, es desvia a la dreta. Sortint del poble es continua per una pista asfaltada en molt bon estat fins al final. Petit pàrquing on és aconsellable aparcar el cotxe en la direcció de la sortida perquè, encara que al matí no hi hagi gaires cotxes, cap al migdia o a la tarda s'omple de turistes.

Fitxa tècnica

Punt de Sortida: Pista de Ransol (1980 m)
Punt d'arribada: Pista de Ransol (1980 m)
Horari: 3h 30 min (pujada i baixada)
Desnivell: ± 930 m
Alçada: 2912 m
Material: No es necessita material específic durant l'estiu. Piolet i crampons en condicions hivernals.
Dificultat: Moderada per ser hivern

Enllaços d'interès

Localització Andorra
Sortida divendres tarda
Dormir en el refugi de Sorteny. Material d'hivern: raquetes, grampons, roba d'abric, ulleres de sol, guants, etc.